Vi hjälper dig att hitta rätt logistikchef
En interim logistikchef är en tillfällig chef inom logistikområdet som anställs för att ta över ledarskapet och hantera de olika logistikprocesser i en organisation under en begränsad tidsperiod. Våra interimschefer har relevant erfarenhet, kompetens och förmågan att snabbt integreras i organisationen.
En interim logistikchefs ansvarsområden kan variera beroende på organisationens storlek, bransch, behov och den specifika situationen som den tillfälliga chefen anställs för att hantera. Generellt sett kan ansvarsområdena för en interim logistikchef inkludera planering, budget kontroll, rapportering, leverantör och kundrelationer.
Våra logistikchefer har en gedigen erfarenhet av logistikområdet och en stark ledarskapskompetens. De har även erfarenhet av att hantera förändringsprojekt och en förmåga att snabbt integreras i en organisation och leverera resultat.En sådan chef kan till exempel anställas för att hantera en övergångsperiod mellan två permanenta chefer eller för att ta itu med specifika problem eller utmaningar inom logistikområdet.
Scandinavian Executive specialiserar sig på interim management och har ett nätverk med över 4000 interimskonsulter och chefter. Dessa interim chefer genomgår en noggrann urvalsprocess för att säkerställa att de har rätt kompetens och erfarenhet för att möta organisationens behov. Vi har rätt kandidat för uppdraget
Exempel på roller vi tillsätter
Anlita en interimskonsult
Vid brådskande behov för ett projekt eller fast roll kan en interimskonsult fylla ett viktigt tomrum.Bli en interimskonsult
Anta olika interimroller i syfte av variation eller att hitta rätt anställning. Vi erbjuder både chefsroller och operativa roller.Hur går det till att anställa en logistikchef inom industri?
Vi tror på effektiva och okomplicerade processer. Därför är vår rekryteringsprocess både enkel, snabb och träffsäker. Själva processen för att anställa en logistikchef är alltid densamma, oavsett om du behöver en konsult som kan driva fabrik, sköta logistiken eller implementera ett nytt IT-system för lagerhantering.
Rekryteringsprocessen
1.Uppdragsbeskrivning och målbild
Kravprofil, uppgift, roll, erfarenheter, kulturen. Bör och skall-krav tas fram, nuläget och målbild2.Kandidatsökning och kvalitetssäkring
Vi letar i vårt kvalitetssäkrade nätverk och undersöker tillgänglighet samt prisbild enligt målsättning3.Intervjuer och kontroller tillsammans med kund
Frågor och svar om interim Logistikchef
Kontakta oss
Är du i behov av en interimskonsult? Kontakta oss för rådgivning eller ett förutsättningslöst samtal om era behov idag eller i framtiden.
Vi svarar snabbt, dygnet runt. Nå oss via formuläret nedan eller ring 010-330 52 50
Michael Gabrielsson
Partner och delägare